Thursday, May 31, 2012

Sejuta Harapan




Bilaku kenang kisah tersadungnya aku dijalan ini, terasa ingin sujud menyembam wajah kebumi. Malu dengan dosa-dosa lalu, tetapi sangat terharu dengan hidayah dan kasih sayangNya. 

Yes, kebanyakan manusia hy melihat siapa kita dan dimana kita berada sekrang. tetapi ke'struggle'lan kita dalam mencapainya.. wallahuallam hanya Allah yang tahu.

kekadang kita ceritalah segala macam kepayahan kita kepada manusia, hatta dia adalah akhawat..blh jadi je mereka juga tidak faham..

Sejak beberapa waktu ini, aku terasa dunia ini sungguh menyesakkan. Pelajaran aku sungguh membebankan, kerjaku sungguh menekan. Sehingga beberapa kali aku terfikir untuk quit daripada master ni.  Dan disaat ini, aku terasa ingin sungguh2 menangis keapdaNya, tetapi airmata itu seolah-olah beku.

Pernah suatu ketika beratnya apa yang tersimpan dan dilalui sehingga aku berlari sebentar ke rumahNya. Cukuplah 1 waktu solat untuk aku menangis sepuas-puasnya. Kerana hanya Engkau yang memahami.

Teringat aku di UK dl pn, beberapa kali aku berlari ketengah hutan hanya kerana inginkan ketenangan disisiNya.

Ya Rasulullah, kuketahui perasaan yang menyebabkan dikau berlari ke gua hira, beruzlah disana sehingga penurunan wahyu pertama diberikan kepadamu.. sungguh! dunia ini sangat menyesakkan..

tetapi hanya kerana rahmat dan kasih sayang Dia yg terlalu besar, maka diberikan keringanan dan kemampuan untuk kita laluinya.. sweet kan Allah tu? huhuu

Maka, serahkanlah jiwa,raga dan kehidupan kita kepadaNya..

Dia akan menjaga kita..dan Dialah sebaik-baik penjaga.

duhai mumtazah,

Dan kerana Tuhanmu, maka bersabarlah (74:7)

duhai mumtazah,

banyakkanlah berfikir tentang ummat instead of yourself..kelak engkau akan redha dan bersyukur


La…la…la
Sejuta harapan
Yang aku sandarkan
Seberkas cahayaMu
Untuk terangi jalanku

Tanpa rahmat ampunMu
Tanpa kasih sayangMu
Hampa terasa hidupku

Ku ingin bersamaMu
Dekat selalu denganMu
Bahagia bersamaMu

Ya Allah
Terangilah gelap hitam hatiku
Ya Allah
Sucikanlah hati ikhlas untukMu 2x





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...