Monday, May 30, 2011

Untukmu jiwa-jiwa kami!



baru-baru ni, seringkali aku terhidu bauan padang pasir..bahang debu-debunya juga melekat sehingga masuk kedalam mimpi-mimpiku.. apakah aku terlalu rindu untuk kesana?

3 tempat impian honneymoon aku:

1. Mekah
2. Madinah
3. Palestin

namun, jiwa aku lebih termimpikan tanah jihad fisabilillah itu..Palestin..

Tanah jihad anugerah ilahi..

bak kata seorang activist aqsa syarif;

palestin itu anugerah kepada ummat sejagat!kerana adanya palestin, kita berpeluang untuk melakukan sesuatu untuk agamaNya. adanya palestin, terbuka mata kita tenteang erti sebenar jihad fisabilillah.

teringat juga kata-kata seorang palestinian yang aku jumpa bulan lepas;

"mekarnya semangat jihad dalam diri wanita-wanita muslim, maka akan lahirlah rijal-rijal hebat dan mantap dalam jihad fisabilillah."

Allahuakbar!

Aku ingin membina rijal-rijal yang tidak memandang dunia sebagai matlamatnya..amin3x.

semoga Allah bantu, semoga Allah perkenankan..amin

Ya Allah, tsabatkan kami..tsabatkan kami..tsabatkan kami..

Ya Allah, Kau mekarkanlah semangat jihad dalam diri kami sehingga tiada lain yang kami lihat melainkan untukMu jiwa-jiwa kami..amin

wallahuallam

1 comment:

bintu_lan said...

insyaAllah...kata orang..kalau mimpi2 camtu..nak dekat dah tu^^
moga dipermudahkan segala urusan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...