Monday, May 21, 2012

Dikaulah asetku!



Apabila melihat mereka sudah bertatih, jatuh dan bangun.. dan mula mengenal tabiat jalan tarbiyah ini, 


Aku jadi sungguh terharu....


Sungguh aku menangis..


duhai para jundi! 


kalian adalah asetku dihadapan Allah kelak..


Teruskanlah melangkah walau kekadang engkau terasa ingin jatuh menyembam kebumi dan mengharap Allah mematikan dikau disaat itu juga..Teruskanlah bangun dan melangkah..


Sedikit sahaja lagi!!!!!


Pintu syurga sedang menanti hati-hati seikhlas antunna semua!! Silalah berlari lebih kencang..lebih kencang malawan murabbiahmu ini(walau aku malu untuk mengaku akulah murabbi..mungkin tidak..asifff)...


Tulisan yg dikongsikan oleh anak ummi:
Jika anda mulai menginginkan dunia, katakan kepada diri anda sendiri, "Wahai diri, sungguh kamu telah menghabiskan separuh lebih dari perjalananmu menuju Allah, sisanya tinggal sedikit sahaja. Oleh kerana itu, bersabarlah di atasnya! Wahai diri, janganlah kamu sia-siakan amal soleh yang telah kamu kerjakan, bangunmu di waktu malam dan siang, dan kelelahanmu selama bertahun-tahun di jalan Allah dalam masa yang hanya sebentar ini! Kesabaran ini tidak akan lama! Bersabarlah! Sesungguhnya kedudukan cobaan itu seperti tamu, ia pasti akan segera mohon diri. Wahai kaki-kaki penopang kesabaran, teruslah bergerak! Sungguh, yang tersisa tinggal sedikit lagi!"
-dari  Dr. Najih Ibrahim

Wallahuallam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...