Monday, February 15, 2010

~Setahun sudah

Hari ini Setahun baru usia jasad dan ruhku Setahun baru jasadku bernafas dengan ruh islam yg syumul Setahun baru aku bertatih utk mengerti erti aslim taslam
Selama ini jua, Nikmatnya erti hidup bermatlamatkan Allah Nikmatnya selama hidup dibawah suluhan Al-Quran Nikmatnya selama hidup dibawah bayangan tarbiyah Nikmatnya..nikmatnya..nikmatnya.. Ukhwah yg terjalin dalam halaqah Alhamdulillah Hidup dibawah bayangan tarbiyah Menjadikan aku lupa enaknya erti rehat Menjadikan aku ketagih mencari modal-modal dakwah Menjadikan aku haus untuk mencari wasilah perjuangan Namun, Hati yg sedang basah Tetap punya rasa takut Gusar dan gundah Pada qadar akan datang
Bukan aku takut pada kematian Bukan aku takut pada kesusahan Bukan aku takut pada kefakiran Namun, Aku amat takut andai kaki berpaling kebelakang.. Mencari yg dibalik perjuangan Berpatah pada permainan dunia Nauzubillah Ya Tuhan yg memegang hati2 kami Tetapkanlah kami atas jalan kebenaran ini Tsabatkanlah kami atas jalan ini Panjangkanlah usia kami Dalam mentaatimu dan RasulMu Terimalah urusan jual beli kami Sehingga kami mati amin ~mumtazah140210~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...