Tuesday, June 2, 2009

Hidup dan Mati dlm MentaatiMU dan RasulMU

Baru-baru ni Letihnya mengharungi hari Penatnya memikirkan esok yg x pasti Aku terkesima dek laporan harian jiwa Akalku mendesak dok fikir soal manusia Baru kini kumengerti dengan SEPENUH JIWA Hidup ini bkn untk suka2 Allah jadikan kita bkn tuk besuka-ria Bkn untk bercanda,berpacaran,bergelak tawa dan berkawan sahaja Dengan jelas Allah beritahu kita Takkan aku jdkan jin dan manusia melainkan untk beribadah kepadaKU’ Jadi apa k kita buta?? aTau x baca Quran ka?? Kata-kata kutulis bkn utk mengenakan sesapa Aku dl pn jahil juga Pi bantai menghukum manusia suka2 Pakai tdg,pakai stoking tak tau function apa… Hati keras cm batu.. G majlis ilmu cm dengar tak dengar je ustaz bebel apa Apa kemenda yg aku wat selama aku hdp 20thn lamenye nii?? Xdok sumbangan lgsung tuk dr sendiri Tuk masya,org sekeliling mak bapak lg lah nye! Tatkala aku tersedar.. akal,jasad dh syok gila kat dunia.. Namun aku tetap nk cari fitrah asal.. Yg pernah aku kecapi tp aku terlupa rasanya bagaimana Akhirnya…. Aku pn rela diri ditarbiyah bermula dgn usrah.. Pas 3 bln berusaha menistiqamahkan diri yg naik turun imannya Br kini kurasa….. Hatiku mula basah ais ketul yg disalut dengan simen konkrit retak tiba2 Balutannya pecah menampakkan isi hati yg merah Cantik lg isi hati disebalik simen td… Aku memang xnampak Tp Allah nampak.. Aku tak tau tafsiran Allah.. Tp aku tau tafsiran hatiku.. Kerana apabila timbul ragu dlm persoalan.. Aku ikut gerak hati.. Andai hatiku tenang dlm perbuatan..Aku tahu Engkau Redha denganku.. Syukran Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim… Semoga kau kurniakan kebaikan kepada setiap hambaMu dgn memberikan kefahaman dlm agama.. Dan jgnlah Engkau bolak balikkan hati kami setelah kau kurniakan hidayah buat kami.. Jgnlah kau tarik kemanisan iman yg kau kurnia.. Hidup dan matikanlah kami dlm keadaan mentaatiMu dan RasulMu.. amin
“Maka sesiapa Yg Allah kehendaki untuk memberi hidayah petunjuk kepadanya nescaya ia melapangkan dadanya (membuka hatinya) untuk menerima Islam…” (Al-An’am 6: 125)

7 comments:

AsMa AmAnI said...

Salam... Gi jalan-jalan kat mana? mcm best je...

result taklah gempak..
biasa je... cuma hampir target..
alhamdulilah...

Macm mana dgn korang punya projek?

mumtazahmaridi said...

wkmsalam
2 gambo mse wat usrah kat taman jaya
sgt bes
ooo projek??
sedeyyy
plez help us Ya allah

mumtazahmaridi said...
This comment has been removed by the author.
lrh said...

bestnya baca entry awk ni. luahan hati seorang hamba. SubhanAllah, dengan qudrat dan kehendakNya, Allah pilih awk slh sorg dari berjuta2 manusia utk bersama2 mengharungi JALAN ini..

maniskan nikmat yg Allah bg? Ya muqallibal qulub, tsabbit qulubana ala deenik.. ameen..

mumtazahmaridi said...

alhamdulillah...syukran Kak Liza..bersyukurnye sy dpt kenal dgn akak2 smua..Ukhwah fillah abadan abada..

chocolatte said...

mum, trimas atas perkongsian :)

mumtazahmaridi said...

u're welcome dear..=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...