Wednesday, June 2, 2010

~Janji2 dLm pErjuAnGan

PERINGATAN KERAS JUA BUAT DIRI SENDIRI
Telah kita berjanji utk berada atas jalan dakwah dan tarbiyah dengan pengakhiran "hidup Mulia @ Mati syahid".. dan sememangnya tiada peluang utk kita berpaling atau berpatah balik kebelakang sehingga misi itu tercapai. Sebagaimana mereka yg sedang berjuang utk menghantar keperluan ke Gaza, mereka akan Allah beri kekuatan dalaman utk terus memperjuangkan misi walau ditahan di penjara israel. Rela mereka ditahan selama mana pun sebagaimana pejuang sebelum ini. Rela mereka dikecam drpd tunduk dibawah takhlukan syaitan. Tidak mungkin mereka lari keluar atau berpatah balik selagi misi mereka belum selesai. itu mereka..dan kita?
“Dan milik Allah lah bala tentera langit dan bumi, Dan Allah Maha Perkasa, Maha Bijaksana.” (48:7) “Sungguh, Kami mengutus engkau sebagai saksi, pembawa berita gembira, dan pemberi peringatan.”(48:8) “Agar kamu semua beriman kpd Allah dan RasulNya, menguatkan agamaNya, membesarkannya dan bertasbih kepadaNya pagi dan petang.”(48:9) “Bahawa org2 yg berjanji setia kpdmu, sesungguhnya mereka hy berjanji setia kpd Allah. Tangan Allah diatas Tangan mereka maka barangsiapa melanggar janji maka sesungguhnya dia melanggar atas janji sendiri; dan barangsiapa menepati janjinya kpd Allah, maka Dia akan memberinya pahala yg besar.”(48:10)
(ayat yg sangat menyentap jiwa dan hati.sangat takut andai diuji dengan rasa gentar dengan perjuangan. Semoga Allah membantu setiap langkah perjuangan..semoga gentar yg dirasakan menjadi penguat kesabaran) “Sebenarnya barangsiapa menepati janji dan bertakwa, maka sungguh Allah mencintai orang yg bertakwa.”(3:76) “Sesungguhnya org yg memperjualbelikan janji Allah dan sumpah-sumpah mereka dgn harga murah mereka itu tidak akan memperoleh bahagian akhirat, Allah tidak akn menyapa mereka, tidak akn memerhatikan mereka pada hari kiamat, dan tidak akan menyucikan mereka. Bagi mereka azab yg pedih.”(3:77)
(Ya Allah, tuhan yg membolak-balikkan hati...tetpkanlah hati kami atas jalan dakwah dan tarbiyah ini amin.Hidup dan matikanlah kami dlm mentaatiMu dan RasulMu, dan janganlah Engkau matikan kami melainkan dalam keadaan muslim semata.amin)
PERINGATAN KERAS UNTUK DIRI SENDIRI JUA
wallahualam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...