Thursday, October 20, 2011

perasaan

beberapa kali aku menulis, dan beberapa kali aku memadam..I have no idea.. Terlalu banyak yang ingin aku lakarkan disini tetapi kepalaku seolah-olah beku.. tidka mampu untuk menterjemahkan perasaan kepada bentuk tulisan...

Ya allah, kurniakanlah daku ilham untuk menyampaikan apa yang bermanfaat ini hanya keranaMu..amin

Disini, dibumi sejuk United Kingdom ini...
walaupun hanya tinggal 2 bulan aku disini tetapi kekadang terasa ingin pulang cepat ke malaysia.. tetapi ada juga masa-masa tertentu yang aku terasa seperti tidak mahu pulang ke malaysia..

Melihat orang sekelilingku,aku mula jatuh cinta dengan mereka..ada sesuatu yang perlu diperbaiki dan dikembangkan disini..Ada banyak kerja yang tidak mungkin berkesudahan disini juga.. dan ada sesuatu persamaan cintaku di malaysia dan disini juga..

Kepada adik-adikku yang sudah terbang kemerata tempat (ire,uk,mesir,india), ketahuilah tarbiyah itu perlu dibina,dicari dan dikejar..ia tidak datang bergolek hanya dengan senyum dan bayaran wang semata..tetapi ia memerlukan hati yang terbuka..

Kepada adik-adikku yang sedang bekerja keras membina mahligai syurga sendiri dengan membina rijal-rijal yang dapat sama-sama menggabungkan diri dalam pembinaan negara islam impian kita, ketahuilah bahawa dimana sahaja antunna berada, apa sahaja yang antunna usahakan...hanya Dia yang mampu membalas dan menilainya..

Kepada adik-adikku dibumi sindh, walau kita tidak pernah bertemu, walau baru 2 kali kita bercanda di alam maya, tetapi ketahuilah bahawa setiap kepayahan dan keinginan kita, ketahuilah bahawa hanya Dia yang mampu melorongkan kita kepada amal muntijah dan memberi kemudahan dengannya..Lakukanlah apa sahaja yang kau imani dan cintai..Tetapi sandarkanlah segalanya kepada Dia..semoga segala amal kita bukan berlandaskan nafsu semata tetapi ilham terbaik dariNya..amin

Pandanglah manusia sekeliling kita dengan cinta..Alirkanlah kasih sayang itu semampunya..Kerana sedaria wal lagi, salah satu ciri-ciri seorang daei yang memabwa risalah dakwah ini adalah cinta..Mana mungkin kita mampu memberi dengan banyaknya andai tiada rasa cinta, mana mungkin kita mampu memikul berat beban dan kepayahan andai tiada cinta..dan mana mungkin kita mampu tersenyum bila manusia melukai kita andai kita tiada cinta..

Disini, aku pernah terasa keseorangan..aku pernah rasa down..aku pernah rasa geram..tetapi..setelah 1 tempoh yang panjang...aku benar-benar malu dengan Allah yang terlalu banyak memberi cinta dan kasihNya..sedangkan aku?????Dilukai sekali, jatuh sekali, tersadung sekali..sudah mengaduh dan mengeluh...

adakah aku benar-benar cinta?

Ya Allah, lahirkanlah,kembangkanlah perasaan cinta ini kedalam hatiku dan hati-hati mereka yang mencintaiMu..aminnn


wallahuallam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...