Wednesday, March 23, 2011

tarbiyah direct dari Allah


terasa lemah utk menulis..

adakah kerana jiwa tidak dapat hadir dalam penulisan, maka aku biarkan karya-karya itu hanya disimpan didalam draft?

dan kali ini, aku fikir, berterus terang itu akan melegakan aku..

tiada rasa utk bercerita panjang..maaf andai ada yang terzalimi..Oh!mungkin tidak..

apa-apapun jangan risau, senyap disini bukan bermakna lemahnya himmah wa hamasah tu..

apatah lagi bila didatangi satu peristiwa yang sangat terkesan dihati..alhamdulillah3x

kejadian semalam benar-benar menambahkan keyakinan, pergantungan dan rasa cinta aku atas jalan ini..

benar!benar! dan benar!!!

"Demi sesungguhnya! Kami akan menguji kamu dengan sedikit perasaan takut (kepada musuh) dan (dengan merasai) kelaparan, dan (dengan berlakunya) kekurangan dari harta benda dan jiwa serta hasil tanaman. Dan berilah khabar gembira kepada orang-orang yang sabar"(2:155)

halangan dari manusia tidak akan menggugat atau melemahkan izzah dan himmah kami atas jalan ini!

tentunya..

banyak belajar juga dari kisah perang uhud..dan juga dari kisah semalam..

sangat2 terkesan dengan tarbiyah ilahi!Direct dari Dia..sayuuu...lajunya airmata mengalir..

selama ini, seringkali aku katakan, aku berdebar-debar menanti apakah lagi ujian seterusnya?apakah lagi yang Allah akan beri kepada kita?

dan tatkala secebis pandangan Allah(ujian) itu tiba, aku benar-benar terkesima!

sepertinya, aku melihat secebis rasa ummat2 terdahulu..

aku benar-benar menjerit!

Ya Inilah dia yang dijanjikan oleh ALlah!!!inilah dia yang aku nanti-nantikan selama ini!benarlah jalan ini!benarlah janji2 Allah!benarlah apa yang dikatakan rasulullah s.a.w..

dan dalam dakapan tahajjud, terasa seperti dibelai cintaNya...benar Ya Allah!tiada yang lain melainkan ia hy menambah iman orang-orang yang mengerti..tsabatkan kami atas jalan ini Ya Allah!
aminnn


nak tahu apa yang berlaku?

anda tahu kot....lumrah jalan dakwah dan tarbiyah...

wallahuallam

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...