Monday, August 24, 2009

~My Syurga Dunia~

Kalu difikirkan apa makna syurga dunia,mesti macam-macam persepsi orang kn..Bagi saya segala nikmat dan rahmat yang Allah beri adalah syurga dunia. Sihat,sakit,senang,susah,keluarga,kawan2,teman2, sahabat handai,makanan minuman..issshh banyak sangat kn??...tak terhitung dengan akal kita..Alhamdulillah..
Maka nikmat Allah yang mana lagi yang engkau dustakan?(55,Ar-Rahman:13)..Nilah diantara nikmat dunia yang membuatkan saya sangat bahagia.Alhamdulillah..syukur,syukurrFamily first..my mak,abah,kakak,abang-abang,adik,anak sedara. Termasuklah sedara mara yang dekat dan jauh..=)
Sahabat handai,teman seperjuangan yang berada disisi atau diluar sisi..Zaman kecik,sederhana sehinggalah saya berusia 21 tahun nw...hehe..^_^..
Tinggal di Keratong yang bertaraf kampung,hulu dan yang sewaktu dengannya. Gambar ni pemandangan belakang rumah saya. Masa kecik2 dulu ada paya,selalu sauk ikan n udang..berkubang pn pernah..manisnya zaman kecik2..sekarang air dah kering..pemanasan global=( Masyarakat sekeliling. Ni gambar kat rumah jiran lepas majlis bacaan yasin untuk muslimah sahaja..hehe..^_^..Mana anak muda???..haaa home sweet home..inilah rumah persinggahan didunia sementara...rumah persinggahan juga dalam perjuangan menuntut ilmu..pemandangan malam yg sangat cantik..syg sgt seisi rumah ni.. Sekadar perhiasan..nak bagitahu jer hakikat sebenar syurga dunia ni,kita jer yang mampu tafsirkan..Hargailah setiap nikmat kurniaan Allah samaada baik atau buruk kerana hikmah disebaliknya yang kita rasai itu adalah syurga dunia yang sepatutnya kita kecap sebelum mampu mengecapi syurga akhirat.Sebenarnya kebahagiaan dan kesengsaraan tu,kitalah yang mampu menilainya sebagai apa.Kegembiraan,kebahagiaan,dugaan,balasan,pengorbanan,kekuatan....Inilah kata-kata Ustaz Asri yang menjadikan saya berfikir ada benarnya kn????..wallahualam

1 comment:

Afif Zainuddin said...

Keratong tu bukan bandar metropolitan ke~
hahahha!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...