Wednesday, October 7, 2009

dedikasi buat Ramlah dan Kak Shi

Dengan nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha mengasihani
Gambar diatas diambil masa walimah kak shi(my naqibah) dengan nor hafiz(abang haziana). Semoga Allah memberkati pasangan ini dan memberi zuriat yang memberi manfaat untuk Islam. InsyaAllah....petang semalam, sambil tengok2 gambar ni teringat pulak Ramlah yang jauh dimata. Rindu kot!Telefonlah dia..huhu ‘Ramlah nape balikkk??...aku nak nangis ko tak de...’ Ini lah antara ayat aku mase telefon Ramlah. Sejak aku sekolah menengah sampai masuk universiti, aku tak pernah terasa aku tak mampu hidup and survive seorang diri...i mean pergi kelas sorang, makan sorang,study sorang.. tapi hari ni aku rase sangat kosong. Seakan aku kehilangan something yg pernah aku ada. Aku cuba ingati banyak kenangan tapi aku masih belum pasti apa yang aku rindukan dan kehilangan. Mungkinkah aku rindu dengan semua orang yang pernah aku kenali?..Sebab bila aku teringat Diana aku nangis, aku teringat Kak Shi, aku nangis..aku teringat Ramlah aku nangis..What happen mumtazah?..Aku benar-benar tak tahu. Hati aku terasa sangat kosong..I miss something..Ya Allah, berikanlah jalan terbaik kepadaku utk terus berada dalam tarbiyyahMu. Jauhkanlah daku dari perkara yang boleh menjauhkan daku dariMu... Lama aku muhasabah diri, aku sedar sesuatu, apa yang aku cari, apa yang aku rindu, yang sebenarnya aku rindukan Tarbiyyah Andai dihitung hakikat sebenar tarbiyyah(didikan) yg aku terima selama ni especially dalam kelas sgt byk tetpii Aku rindukan tarbiyyah lain... Yg hanya aku dapati dari usrah yg baru aku join tak sampai setahun cuma Aku mengenali apa itu usrah secara generalnya sejak sekolah menengah tetapi aku faqih dan fuquhu ttg apa itu usrah baru jer.. Mungkin juga hari ni baru aku benar-benar sedar kepentingan usrah. Sebab apa yee???...Sebab aku telah benar-benar rindukannya. Berada dalam halaqah, bersama Ahli usrah DL2~~Kak Shi,Kak Nad, Kak Mun, Kak Aida, Kak Noni, Ain(supposely kakak juga), Kak CT, Diana, Ramlah,Kak Dija~~ Tadabbur Al-Quran dengan nawaitu mencari redhaNya, membersihkan jiwa sambil berusaha memperbaiki diri kejalan islam yg sebenarnya, bukan islam atas nama semata-mata. Sama-sama kita gelak ketawa, berkongsi ilmu, tangis dan tawa apatah lagi tanpa kita sangka Allah benar-benar mengikat tautan hati-hati kita dalam halaqah ini. Beginikah erti ukhwah kerana Allah yang sebenarnya?..Rindu dan cinta daku buat insan hanya keranaMu Ya Allah..Lindungilah dan peliharalah semua insan disisiku Ya Allah. Amin..Ketahuilah teman, setiap ingatanku padamu kuiringi dengan doa dan Al-Fatihah.. Buat Kak Shi, tulus ikhlas dari hati ini, secara peribadi mengucapkankan salam selamat pengantin baru..Barakallahu lakuma.. i miss you soo much.. mengenali Kak Shi memberi ruang buat saya memilih tariq terbaik sepanjang perjalanan hidup ini..Syukur Ya Allah Dalam halaqah kita bertemu Bermula dengan tadabbur wahyuMu Akhirnya telah mencairkan kekerasan hati ini Melunakkan naluri yang telah lama sepi Memberi erti ukhwah fillah abadan bada Ketahuilah daku amat yakin dengan jalan ini Meskipun kekadang terasa masih rapuh dalam langkah Namun hati tetap dalam cinta Sangat mengharap redhaNya Hanya mampu berdoa Supaya Allah kekalkan kita dalam jalan tarbiyyah ini Semoga Allah ketemukan kita dalam keadaan yg lebih baik Samaada didunia mahupun diakhirat InsyaaAllah Buat Ramlah, bila aku dengar lagu ni automatik teringat ko..teringat gak diri aku.. sama-samalah kita berusaha memperbaiki diri dalam mencari redha Ilahi.. Semoga Allah tetapkan hati2 kita dijalanNya..InsyaAllah.. ~Rapuh by Opick~ Detik waktu terus berjalan Berhias gelap dan terang Suka dan duka Tangis dan tawa Tergores bagai lukisan Seribu mimpi Berjuta sepi Hadir bagai teman sejati Diantara Lelahnya jiwa Dalam resah Dan airmata Kupersembahkan kepadaMu Yang terindah dalam hidupku Meski kurapuh dalam langkah Yang tak setia kepadaMu Namun cinta dalam jiwa Hanyalah padaMu Maafkanlah bila hati Tak sempurna mencintaiMu Dalam dada kuharap hanya DiriMu yang bertakhta

3 comments:

nabella said...

mum~~jgn sedey2 yek,,,,
=)

sHi said...

salam mumtazah...akak sedih dan terharu membc post ini..insyaAllah selagi akak berada di kl, selagi itu, usrah dl2 masih di bawah amanah akak ye. kite akan tetap berjumpa, walau di mana kite berada, tjwb kite tetap sama. ingat tu mum syg.

k.noni said...

Terharu n sedey akak bc sume post mum...indahnya rasa bersama sahabat2 semua..sama2 mempunyai nilai n prinsip yg sama...hidup mencari kasih dan redhaNya...moga kita semua dipimpin untuk terus thabat di jalan ini...sayang mum=)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...