Tuesday, May 24, 2011

cukuplah

jam sudah menunjukkan pukul 12.46 pagi. Kalau ikutkan mata yang mengantuk mahu saja aku tidur mengadap laptop ni. Tetapi suasana yang sangat sunyi benar-benar meruntun hatiku untuk muhasabah sebentar. Sudah lama aku tidak menukilkan rasa dari hati yang dalam....disini..

sungguh aku rindu, untuk melakarkan kisah-kisah cinta dalam hidupku disini, sehari-hari..malah setiap hari.
setiap kali aku melalui detik tamparan 'tarbiyah' direct dari Ilahi, memang hati sangat berbunga-bunga untuk melakarkan kisahnya disini. macam-macam yang aku rancang untuk nukilkan disini. namun, sebaik manapun kita rancang, atau sehebat manapun semangat kita untuk melakukan sesuatu, kita tetap hambaNya....Dan Allah lah sebaik-baik perancang setiap detik kita.

Ya Allah,
Sungguh aku sangat terharu dengan setiap detik yang kau anugerahkan kepadaku,
Nafasku lebih bermakna setelah mengenalMu,
hidupku lebih indah dengan adanya rasa sedar akan kehadiranMu.

Ya Allah,
Maafkan segala kekurangan dalam memberi kepadaMu,
Maafkan segala kekhilafan dalam menunaikan hak-hakMu,
Pandulah hati-hati kami agar sentiasa hidup dalam rahmat dan cintaMu.

Ya Allah,
Dalam larianku yang kekadang samar dan gelap,
Tiada yang lain melainkan Engkau yang memandu,
Dalam kepayahan gerakku,
Tiada yang lain melainkan Engkau yang memberi kelapangan masaku.

Cukuplah sekadar Engkau tidak benci kepadaku,
Cukuplah sekadar engkau tidak berpaling wajah dariku,
Cukuplah Engkau redha denganku.

Cukuplah sekadar Engkau tsabatkan aku.

wallahuallam

amin

-mati itu pasti, hidup itu insyaAllah-

1 comment:

hamraa' ツ. said...
This comment has been removed by the author.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...