Wednesday, February 9, 2011

~Blog ni memeningkan saya.sapa boleh tolong?

salam akhawat fillah.. tiba-tiba aku rasa pening tengok blog ni.. kenapa banyak benda yang ter edit sendiri ye? saya nak publish post pun tak boleh..html problem.. ah! saya dah la buta sikit dengan teknologi2 ni.. if terpaksa, saya akan berhijrah... antara masalah yang timbul: 1. bila copy paste dari website lain atau dari microsoft word akan jadi sangat serabut bila publish. 2. tiba-tiba post lama-lama jadi tak tersusun dan serabut untuk baca.(adakah disebbkan edit templete?) 3. sangat membuang masa nak tulis dan edit semula. 4. bila post melalui emel pun sama..masalah html.. ada sesiapa yang volunteer boleh tolong saya? kalau tak boleh solve, saya akan pindah ke tempat lain.. huhuuuu... wallahuallam by fz_tarbiyah: KL

3 comments:

faridramli said...

Salam,

Tak sengaja masuk blog, ternampak entri ni.

Untuk nak copy paste dari word, jangan paste kat karang (maaf sebab blogger guna bahasa Malaysia). Paste-kan ke ruang [edit html]. Click edit html, then tampak kat situ. Barulah tak tertampal sekali code dari word yang serabut tu.

Pasal post lama jadi tak tersusun tu, sebab ubah template kot. Ada ubah ke? Kalau ada ubah, memang akan berubah la post-post yang lama.

Takpa teruskan dengan post yang baru. Biasalah tu, ubah template memang akan jadi macam tu.

Tu je.

Harap membantu.

Wsalam.

Anonymous said...

...tukar kepada wordpress. Insyaalah Mudah dan Pro.

atiqahmki said...

tips utk edit mudah,
1.akak paste masa tengah view html code. (ada option html dengan compose).
automatic,post yg di paste tu akan ikut format post lain2.
2.aah, sebab template.
3.post melalui emel, akak just buat mcm no 1. copy balik, dan paste masa tengah view html.

selamat mencuba ^_^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...