Tuesday, November 9, 2010

~nikmatnya cinta itu

Salam, Alhamdulillah entah kenapa baru2 ni saya sangat bersemangat untuk menulis dalam blog ni. Saya pasti, bukan terlalu banyak stori yang nak saya dikongsi. Tapi terasa masih tak puas hati bilamana setiap kali penulisanku dalam blog ni, tetap tidak dapat menzahirkan perasaan sebenar yang saya rasai. Perasaan saya sekarang! Mungkin dulu ada jugak perasaan ni, sebab bila saya baca entri2 lame, terasa dulu macam lebih pandai berbunga-bunga.. Bila baca waktu2 biasa, nak gelak pun ade..(malu) Nak tau sebab ape dulu punya entri lebih berbunga-bunga?? Sebab dulu punya penulisan saya tulis ambil masa paling tak pun lebih 3-4 jam.. Banyak masa lagi walau kononya tak cukup masa.. Tapi kali ni lainnn…sekarang berbeza Saya tulis bila ada rasaaaaaa….betul2 rasaaaaaa….. Arggghhhhhhh!!!! Macammane ye nak cerita, Ini semua kerana gara-gara cinta….. Tentang cinta…huuuuu, Kalau nak cerita tentang cinta murahan mungkin mudah nak direka, Yelaa, macam zaman muda2 dulu, Berlambak cinta monyet yang tah ape2 laaaa. Bila saya kenang jahiliyah lalu, yang kononnya indah dimata majority, Memang tah apa-apa..(astagfirullah3x) Namun sekarang sememangnya terbukti, Betapa syaitan itu sentiasa menghiasi jahiliyah itu dengan keindahan yang betul-betul mempinarkan mata-mata manusia yang ada sisa cinta pada dunia. Dan saya? Kali ni nak sangat share yang saya betul2 dah jatuh cinta.. Sebenarnya dah lama jatuh cinta, tapi malu nak cerita.. Yelaaa, dulu cinta biasa-biasa jerrr…tak banyak pun menyerah pada dia..tak banyak pun pengorbanannya… Tapi sekarang…walau tak banyak mana tapi nak jugak cerita..sebab tak tahan dah nk bagitau semua.. Besttttttt sangat bila jatuh cinta…. Tapi itulahhhh.. Itulah kisahnya, Sangat susah nak bercerita tentang cinta, Sebab hati kita berbeza.. CINTA DIA… Cinta segala yang membawa saya kepada cinta DIA….. Cinta dakwah.. Cinta tarbiyah… Dan kenapa pulak tiba-tiba kat atas tadi saya ungkit kisah cinta murahan yang lalu? Oooooohhh bukanlah untuk dibangga-bangga atau untuk dinikmati..huuuu..(NAUZUBILLAH).. bagi saya, adanya kisah jahiliyah lalu, menjadikan saya lebih melaju dalam arus dakwah ini. Biarkan kisah jahiliyah yang lalu berlalu… Sekarang saya sedang membina kisah baru dalam kamus hidup ini… Hidup dibawah bayangan tarbiyah seolah-olah telah membersihkan usiaku.. Kini, Jiwaku meronta-ronta dan sangatlah obsess untuk mengejar arus tarbiyah yang sederas air sungai di muara. Itulah erti sebenar tarbiyah.. Setahun 8 bulan saya hidup dibawah bayangan tarbiyah, dan tentunya saya dapat merasa suatu perasaan yang tersangatttttt lah best..sampai tak mampu saya nak luahkan.. Ke’best’ an jalan yang tak mudah ni sememangnya hanya mampu difahami oleh mereka yang merasainya juga.. Macam tu jugak, saya betul2 puas hati dengan usia-usia yang saya lalui sekarang.. Memang benar saya masih muda, setahun jagung cuma dalam kancah dakwah, Namun saya tahu tiada jalan lain yang boleh menaikkan darjat saya dimata Allah Yelaaa, 20 tahun dah bergelumang dengan pekat jahiliyah, Takkan setakat usrah seminggu sekali jer untuk menebus hitam pekat kopi yang dah telan dulu? Tiba-tiba saya terasa sangat obsesssssss!!!! Jom2!! Tingkatkan hamasaah dan amal!! Semoga redha Allah dapat kita gapai Ya Allah, Hidup dan matikan daku dalam mengingatiMu dan mensyukuri nikmatMu… “Orang2 yang beriman itu berperang di jalan Allah(sabilillah) dan orang-orang yang kafir itu berperang dijalan taghut(syaitan)(sabilittaghut).”(annisa’:76)

2 comments:

Nurul 'Ain said...

Umi...umi lahirkan saya bila ek? Hehe...saya lahir pun xsampai 1tahun lagi...huhu

fi zhilalil tarbiyah said...

hee..betulkan balik..bukan umi lahirkan along..Allah yg bukakan pintu ati along utk terima ummi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...