Wednesday, January 5, 2011

~12 hawariyyun anugerah ilahi

(jalan ini sangat panjang dan jauh. tidak dihamparkan dengan karpet merah berbunga yang mewangi tetapi hy debu dan luka. namun kemanisan tetap ada. Kepayahan dan kelukaan itu adalah yuran untuk kita menggapai redhaNya dengan meraih syurga.amin)
dengan nama Allah, hampir sebulan adik2 bercuti, pertemuan pertama kami sangat2lah menghidupkan rasa dan jiwa. walaupun 2 group itu berbeza, namun masing-masing dengan kelogaman besar dalam jiwa mereka, alhamdulillah3x, aku sangat menghargai hadiah dari Allah, 12 orang hawariyyun yang menyahut seruan untuk bersamaku, sama-sama berusaha menggapai redha tertinggi 'langit ilahi'. pesan seorang ukhti; "biarkanlah kasih sayang itu mekar buat mereka yang berhak." "akak, jangan dikurangkan atau dilemahkan sifat adik tu..Berilah sesuatu yang boleh menambahkan kebaikan kepadanya." alhamdulillah,

Bila hati akhawat berbunga,

Kerana cinta Ilahi telah hadir dalam jiwa,

Halawatul iman itu menggamit rasa,

Rindu tak tertara untuk menemuiNya.

Bila hati akhawat berbunga,

Kerana ikatan kasih sesame kita,

Baruku tahu inilah ukhwah,

BONDING BY AQIDAH yg sejahtera.

Dan (Dia lah) yang menyatu-padukan di antara hati mereka (yang beriman itu). Kalaulah engkau belanjakan segala (harta benda) yang ada di bumi, nescaya engkau tidak dapat juga menyatu-padukan di antara hati mereka, akan tetapi Allah telah menyatu-padukan di antara (hati) mereka. Sesungguhnya Ia Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana. (8:63) adik2ku, akak tidak akan lupa; "Kitakah sisa dunia?" "bukankah kita sudah berjanji, bestnya ke syurga sama-sama." "kerana Allah telah memilih kita.(22:78)" Allahu rabbi, tegakkanlah islam dalam diri kami dengan apa saja cara yang Engkau redhai dan senangi. amin.. p/s; entri ini mungkin hy boleh difahami oleh mereka yang tertentu. aseef semua.^__^. bagi peluang kat sy utk luahkan rasa itu ye.=)..jazzakillahukhair kerana membaca. by fz_tarbiyah;PJ

4 comments:

Anonymous said...

slm...
bestnya bila sama2 dlm tarbiah..sm2 nk gapai langit ilahi...xsmua sdr langit tu milik ilahi...
mum,teruskan usaha untuk jd logam yg hebat di sini untuk gapai syurga di sana..
*k.aida

fi zhilalil tarbiyah said...

kak aidaaa!!!!nk nangis..jgn berputus asa dgn rahmat Allah kak..luv u fillah

Anonymous said...

khothiroh:

kak Mum!~ :')
Alhamdulillah.. Subhanallah..
indahnya pertemuan yang Allah hadiahkan buat diri ini semalam..
antara pertemuan yang akan diri ini ingat & i really cherished it..
jazakillahu khaiir ukhti..

walau sekejap, Allah izinkan hati ini 'basah' bersama2 dengan adik2 yang sangat tulus hatinyaa.. :) adik2 yang sangat menginginkan tarbiyyah itu..
kak Mum jaga mereka baik2 ekkk..
bagi mereka kasih sayang sebanyak2nyaaa hanya keranaNya.. =) insya Allah, Allah akan bantu kak Mum asal kita sentiasa menjaga niat kita.. :)
<3 <3 <3 uhibbuki fillah..

fi zhilalil tarbiyah said...

heee...

khothiroh/adik akak yg bernama hidayah..

subhanallah...inilah erti kebahagiaan sebenar.
jazzakillahukhair ukhti fillah atas segala kata2 dan sharing yg sgt terkesan.

memberi dengan penuh kasih syg..
uhubbuki fillah

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...