Thursday, April 12, 2012

Parasit?

salam kemuliaan buat semua yang kucintai keranaNya.

Sedang bermuhasabah dengan blog ni setelah 3tahun ia beroperasi, aku terkesima sebentar bila terbaca entri setahun lalu.

"Aku mengimpikan"

Air yang bertakung dipelupuk mataku pecah... Basah pipi... Aku takut..

Apakah yang telah aku lakukan? Belum tibakah masanya untuk aku duduk dengan khusyuk mengingat Allah? Melaksanakan gerak kerja dakwah sesungguhnya?

Setahun telah berlalu..Retorikkah impian itu? Aku merefleks kembali segala amalku..

Allahuakbar, ampunkanlah segala kekuranganku dalam memberi kepadaMu. Bantulah hambaMu ini, tarbiyahlah hambaMu ini dengan apa jua cara yang Engkau suka. Sungguh, aku redha.amin

Teringat kata-kata murabbiahku:

"Jadilah kamu orang yang belajar(diajar) dan mengajarkan seperti dalam surah ali imran ayat 79. Jangan sesekali menjadi penumpang sahaja diatas gerabak tarbiyah ini.. Kalau menumpang je tanpa menjejaskan atau mengganggu kerja orang lain xpe lagi, takut2 kita menumpang sebagai parasit jer....Allahhh"

"Sesungguhnya jalan kearah perubahan islam adalah jalan yang sukar dan berlumpur tetapi ia merupakan satu-satunya jalan yang hak(dan yg hak itulah paling berhak untuk diikuti)."-Syeikh Fathi Yakan

Nak atau tidak, islam itu hanya akan tertegak dengan adanya individu-individu yang sanggup mengorbankan segala yang Allah pinjamkan kepadaNya untuk islam. Individu itu bukan seorang tetapi segolongan. (adaptasi dr buku hazadeen oleh As Syahid Sayyid Qutb)

airmata mengalir laju.....dimanakah kamu rijal-rijalku?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...